måndag 9 mars 2009

HULTSFREDSFESTIVALEN

Det är något alldeles speciellt med att vara på Hultsfredsfestivalen.
Jag har varit på många andra festivaler, men ingen annanstans har jag fått uppleva så eufori som när jag är här på den småländska landsbygden tillsammans med alla fantastiska människor.
Många personer säger att det stinker, att det är skräpigt, onyttigt, snuskigt, farligt och så vidare och så vidare, men det är ingenting jag upplever när jag är här. Det jag upplever är ren och skär glädje. Glädje och kärlek. Det är helt fantastiskt.

Som när jag vaknade i mitt tält imorse till exempel. Man ligger och drar sig litegrann - mjukar upp lederna från nattens vansinnesdans, innan man fräschar upp sig lite och drar upp tältdragkedjan. Det första som möter min blick är tio glada, halvfulla människor från mitt camp. De sitter i sina stolar i solglasögon med en öl i handen och stereon i mitten pumpar ut vårt ljuvliga blandband.

Are we human... Or are we dancers... We're not living in America... Åh du sprang så fort du kunde för att hinna få ett lyft igen... You are my sweetest downfall...

Vi är så jäkla peppade inför den här festivalen. Idag är det första dagen och The Killers spelar ikväll. Det har jag sett fram emot sen bandet släpptes. Fan det är ju över ett halvår sen nu. Jag vet inte hur mycket jag har lyssnat sönder deras låtar, men jag är grymt peppad inför spelningen. Brandon Flowers är en sjukt grym frontman. Det ska bli najs.
Men nu måste jag sluta skriva och börja supa. Mina kompisar på The Peace Camp börjar dessutom titta lite surt på mig för att jag bara sitter med min iPhone och bloggar istället för att dansa och vara lycklig med dom. Jag förstår det! Nu ska här The Killers-peppa!

ETT PAR BEVIS PÅ ATT HULTSFRED 09 ÄGER!







0 kommentarer:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP