söndag 1 mars 2009

SKA JAG TATUERA MIG?

Jag har länge varit sugen på att tatuera mig, men jag vet att min far är emot så kallade gaddningar, och jag kan förstå honom i det. Det man sedan har att välja på är ju nämligen att antingen ha tatueringen hela livet, eller att ha ett ganska så fult ärr om man tröttnar på tatueringen och vill ta bort den.

De senaste månaderna har jag funderat på att tatuera in en kolibri någonstans, eftersom det är ett av guds underverk och ett oförståeligt mirakel. Kolibrins hjärta slår tusen slag i minuten, dess vingar slår 20 gånger i sekunden, det är den enda fågeln som kan flyga baklänges och dessutom har man, genom att titta på kolibrin på ultrarapidfilm, kunnat se att den rör sina vingar i åttor, alltså inte bara upp och ner. Åttan står i sin tur för oändligheten. Fantastiskt.

Vad tycker ni?

3 kommentarer:

Johan 1 mars 2009 kl. 16:27  

BLACKMETAL SAYS NO!

Detta är en skymf! en avbild av denna struktur och karaktär är vedervärdigt. Du borde tänka om, mer blod, tarmar, knivar, demoner och hat! först då kan du bli det vi har valt att kalla för upplyst...

HAIL SATAN!

... jäkligt bra tanke och så, och en snygg fågel.

Anonym,  3 mars 2009 kl. 16:31  

Ja men det klart att du ska göra en tatuering! Kan givetvis inte tala för andra än mig själv, men jag har inte ångrat mina ens en sekund, jag älskar dem och ser dem som en del av min kropp. Du kan sätta den på en bra döljbart ställe. Och ändå kan jag garantera dig att du kommer att vilja ha fler. Man kan inte lyssna på sina päron hela livet, deras generation hade en annan åsikt om tatueringar, så som vi kommer ha om våra barns påhitt. Kollibrin är fin. Fåglar i färg är tacksamma objekt. GÖR'T!

ida 4 mars 2009 kl. 19:35  

baby, tycker absolut du ska tatuera dig! funderar själv på detta :) jag har inte läst böckerna som stieg skrivit. hadet bäst!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP