måndag 23 februari 2009

JAG BORDE SJÄLVMÖRDA!

Ibland hatar jag mig själv. Som när jag ställer klockan för att kunna gå upp och se den största händelsen varje år för mig som cineast. Och vaknar kvart i sex och slår på TV:n. Och får se eftertexterna rulla. Jag blir så satans trött på mig själv. Oscarsgalan är ju nästan det viktigaste som händer varje år. Men det är roligt att jobba i alla fall. Det är skönt.

Heath Ledger vann en Oscar. Big surprise.
Vad jag inte förstår är Aftonbladets kåthet på honom. Visserligen är han den första som får en Oscar postumt (efter sin död), men inte den mest spektakulära.
EDIT: Skojade bara. Peter Finch glömde jag. Han fick en Oscar postumt för filmen Network 1976. My misstake!

TIDNINGAR OM OSCARSGALAN:
Aftonbladet - Ledger fick en Oscar
Aftonbladet - Här är vinnarna
Aftonbladet - Lista över vinnarna
Aftonbladet - Intim stämning på Oscars-galan
Expressen - Mirandas filmblogg

Expressen - Dottern får Ledgers Oscar
SvD - Guldroller
DN - Stjärntätt på Oscarsgalan


2 kommentarer:

ida 28 februari 2009 kl. 03:34  

jag saknar dig erik!

Anonym,  19 mars 2009 kl. 08:02  

Sådant är riktigt surt!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP