lördag 17 januari 2009

RECENSION - BENJAMIN BUTTON


Brad Pitt. Som gammal i filmen The Curious Case of Benjamin Button.

Jag har egentligen aldrig varit ett stort fan av Brad Pitt och filmerna han har medverkat i. Jag har tyckt att han varit en dussinskådespelare bland många andra och att filmerna inte innehållit något som kan symbolisera filmhistoria för fem öre. Men efter att ha sett trailern till Benjamin Button hoppades jag på förändring. För det här är ingen dussinfilm, verkligen inte. Det är en alldeles unik och vacker historia som kan charma vem som helst.

Filmen handlar om Benjamin Button som föds under ovanliga omständigheter, och därför föds som en ung man i en gammal mans kropp. Hans liv går därför baklänges och man får följa honom när han lär sig att resa sig ur sin rullstol, när han upptäcker vem han är och hur han föryngras. Det är en film som värmer mitt hjärta och som jag gärna, trots att den är nära tre timmar lång, skulle kunna se idag igen. Jag kommer definitivt hålla koll på Brad Pitt i fortsättningen, och så även regissören David Fincher som verkar vara duktig på att trolla med alla ingredienser i filmens tillverkning. De båda förtjänar en oscarsnominering.

0 kommentarer:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP