söndag 25 januari 2009

TIPS FÖR ER MED BARNASINNET KVAR

Det finns två skivor, riktade till barn, som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och jag hoppas att det finns fler än mig out there som har barnasinnet kvar och som kan tycka att de här två skivorna är lika bra som jag tycker att de är. Därför skriver jag det här tipset till er, eftersom jag är en så godhjärtad person och gärna delar med mig av mina fynd. Eller nått.

COLOURS ARE BRIGHTER
För några år sedan gick ett par av Englands största popartister ihop och spelade in en skiva med nyskrivna barnlåtar. De gjorde det helt utan ersättning, och alla pengar från skivan skulle gå till Rädda Barnen och andra välgörenhetsorganisationer. På skivan bidrar till exempel Snow Patrol, Belle and Sebastian, The Flaming Lips och skivaktuella Franz Ferdinand. Det är en helt fantastisk skiva med vackra och roliga barnlåtar. Franz Ferdinands låt handlar tillexempel om en pojke som äter ihjäl sig på tårta. Lyssna via Spotiy.

KÅLDOLMAR & KALSIPPER
Nationalteatern har antagligen alla hört talas om, men färre personer vet nog att de även har gjort ett barnprogram anpassat för radio som de valt att kalla Kåldolmar & Kalsipper. Det är underbart roligt och intressant att lyssna på och det är faktiskt så att många väldigt kända barnlåtar kommer här ifrån. Som till exempel Ylle och Vi cyklar runt i världen. Det här barnprogrammet borde underhålla de flesta eftersom det har väldigt många roliga repliker. Själv fastnade jag bara genom att lyssna på introt. Även det här albumet finns på Spotify.

0 kommentarer:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP